Zsírszegény Túró Kalória

  A szív- és
érrendszeri betegségek korunk egyik népbetegségének számítanak, így nem
csoda, hogy sokan tudatosabban törekednek egészségesebb táplálkozásra. A
zsírszegény túró ebben nagy segítség lehet hiszen, kevesebb kalóriát
tartalmaz, mint a hagyományos változatok, tehát ideális választás fogyni
vágyóknak, és azoknak is, akik csak az egészségük megőrzése érdekében
szeretnének odafigyelni a táplálékuk minőségére. De vajon mennyit takar
pontosan a “zsírszegény” jelző, és mennyi kalória is van valójában egy adag
zsírszegény túróban? Kezdjük talán ott, hogy miért is nevezünk egy túrót
zsírszegénynek. Az élelmiszerek zsírtartalmát százalékban adják meg. A túró
esetében általában 3-4 kategóriába osztják a termékeket: sovány (max. 1%
zsírtartalom), félzsíros (1-10%), zsíros (10-20%) és extra zsíros (20%
feletti zsírtartalom). Tehát amikor a bolt polcán “zsírszegény” feliratú
túrót látunk, akkor annak zsírtartalma valahol 1-10% között van. De térjünk
rá a kalória kérdésre. A zsírszegény túró kalóriatartalma természetesen függ
a pontos zsírtartalomtól, de általánosságban elmondható, hogy 100 gramm
zsírszegény túró kalóriatartalma körülbelül 80-110 kcal között mozog.
Természetesen ez még lehet magasabb, ha az adott túróhoz cukrot vagy egyéb
hozzáadott anyagokat használtak. Összehasonlításképpen egy ugyanekkora adag
normál, tehát nem zsírszegény túró kalóriatartalma körülbelül 150-200 kcal
között van. Tehát ha egészséges, alacsony kalória tartalmú étrendet szeretnénk
követni, akkor érdemes a zsírszegény változatot választani. Fontos azonban
megjegyezni, hogy bár a zsírszegény túró kevesebb kalóriát tartalmaz, az nem
jelenti azt, hogy korlátlan mennyiségben fogyaszthatjuk. A túlzásba vitt
diétázás és az extrém kalória csökkentés hosszú távon káros lehet az
egészségre. Mindig törekedjünk megfelelő és kiegyensúlyozott táplálkozásra,
és ha szükséges, kérjünk szakember (pl. dietetikus) segítségét. Öss