Vas Infúzió

  Az intervallum
futás egy nagyszerű edzésmódszer, amely segít növelni az állóképességet és
javítani a teljesítményt futás közben. Ennek az edzésformának az alapja az,
hogy rövid, intenzív sprinteket váltunk hosszabb pihenőidőkkel. 1. Először is
fontos felmelegíteni a testet, hogy elkerüljük a sérüléseket és felkészítsük
az izmokat a terhelésre. Egy könnyű kocogás vagy dinamikus nyújtás segíthet
ebben. 2. A következő lépésben válasszunk ki egy megfelelő távot vagy
időtartamot a sprinteléshez. Például 100 méteres sprinteket végezhetünk,
amelyeket 1-2 perces pihenőkkel váltunk. 3. Kezdjük el a sprinteket maximális
erőbedobással, majd fokozatosan növeljük az intenzitást ahogy haladunk előre
az edzés során. 4. Fontos figyelni a helyes légzéstechnikára és tartásra a
sprintek közben, hogy maximalizáljuk az eredményeket és csökkentsük a sérülés
kockázatát. 5. Ne felejtsük el levezetni az edzést is, hogy segítsük az izmok
regenerálódását és csökkentsük az izomlázat. Az intervallum futás rendkívül
hatékony módszer lehet a futóteljesítmény növelésére és az állóképesség
javítására. Fontos azonban figyelni arra is, hogy ne túlzásba vigyük az
edzést és hallgassunk a testünk jelzéseire. Kezdőknek érdemes lassabban
kezdeni és fokozatosan növelni az intenzitást és távolságot. Állandó
kitartással és rendszeres gyakorlással hamar láthatjuk majd a pozitív
eredményeket a teljesítményünkben.