Teljes Kiőrlésű Tészta Kalória

  A mai világban,
amikor egyre nagyobb figyelmet fordítunk az egészséges táplálkozásra, a
teljes kiőrlésű tészta hódító útjára lépett. Számos kutatás bizonyította már,
hogy a teljes kiőrlésű termékek fogyasztása jótékonyan hat az egészségünkre,
mindemellett még kalória értékük is alacsonyabb a hagyományos fehér lisztből
készült termékekkel szemben. De nézzük meg közelebbről a teljes kiőrlésű
tészta kalória tartalmát és annak előnyeit! Egy átlagos teljes kiőrlésű
tészta kalória tartalma 100 grammonként körülbelül 190-210 kcal között mozog.
Ezzel szemben a hagyományos fehér lisztből készült tészta kalóriatartalma
ugyanekkora mennyiségben 220-240 kcal. Ez azt jelenti, hogy egy adag (kb. 80
g) teljes kiőrlésű tészta elfogyasztásával akár 25-30 kalóriát is
spórolhatunk. Azonban fontos hangsúlyozni, hogy az egészséges táplálkozás nem
csak a kalóriák számolásáról szól. A teljes kiőrlésű tészta nem csupán
kevesebb kalóriát tartalmaz, hanem jóval több rostot és tápanyagot is, mint a
fehér lisztből készült tészta. Az utóbbi gyakran megfosztott a gabona
természetes előnyeitől, mivel a feldolgozás során elveszíti azokat a
tápanyagokat, melyeket az egész szemcsében találhatunk. A teljes kiőrlésű
tészta viszont megőrzi ezeket az értékes összetevőket, köztük az étkezési
rostokat, amelyek hozzájárulnak az emésztőrendszer egészségéhez és segítenek
hosszabb ideig telítettnek érezni magunkat. Mielőtt teljesen lecserélnénk a
hagyományos tésztát a teljes kiőrlésűre, fontos tudnunk, hogy annak
kalóriatartalma is függ a feldolgozási módtól és a benne lévő egyéb
összetevőktől. Például egy vajas-parmezános szósz hozzáadása jelentős
mértékben megnövelheti a tészta kalóriatartalmát. Ezért ha valóban
egészségesebben szeretnénk táplálkozni, érdemes alacsony zsírtartalmú és
természetes összetevőkből álló szószokkal kísérleteznünk. Összefoglalva, a
teljes kiőrlésű tészta alacsonyabb kalóriat