Sörtipus

  Az egészséges
táplálkozás egyik alappillére a megfelelő kalóriabevitel. Ahhoz, hogy a
tested megfelelően működjön és egészséges maradj, fontos figyelembe venni a
napi kalóriaszükségletet. De vajon hogyan tudjuk kiszámolni ezt az értéket?
Az első lépés az, hogy meghatározzuk az alapanyagcsere-arányt (BMR), ami azt
mutatja meg, hogy mennyi kalória szükséges ahhoz, hogy a tested alapvető
funkcióit fenntartsa. Ehhez használhatunk online kalkulátorokat, amelyek figyelembe
veszik a nemünket, korunkat, testsúlyunkat és magasságunkat. A következő
lépés az aktivitási szintünk figyelembevétele. Ha aktív életmódot folytatunk,
több kalóriára lesz szükségünk, mint valaki, aki kevésbé mozog. Ezt általában
egy ún. aktivitási faktorral lehet szorozni, ami megszorozza az
alapanyagcsere-arányt az adott aktivitási szinttel. Ezenkívül fontos
figyelembe venni az esetleges céljainkat is. Ha fogyni szeretnénk, kevesebb
kalóriára lesz szükségünk, mint ha súlyt szeretnénk tartani vagy izmot
szeretnénk építeni. Összegezve tehát: a napi kalóriaszükséglet meghatározása
egy kombinációja az alapanyagcsere-arány és az aktivitási szint
figyelembevételével. Fontos azonban emlékeztetni arra is, hogy minden ember
más, és mindenkinek egyedi lehet a szükséglete. Ezért érdemes kérni egy
dietetikustól segítséget annak érdekében, hogy a legmegfelelőbb táplálkozási
tervet állítsuk össze magunknak.Így biztosíthatjuk a testünk optimális
működését és egészségét hosszú távon is.