Seborrhoeas Keratosis

  A szénhidrát
számolás fontos része lehet egy egészséges étrendnek, különösen ha valaki
cukorbeteg, vagy figyel a testsúlyára. A szénhidrátok az egyik fő
energiaforrásunk, de fontos tudni, hogy mennyit fogyasztunk belőlük, hogy
megfelelően tudjuk kontrollálni a vércukorszintünket és az étkezéseinket. Az
első lépés a szénhidrát számolásban az, hogy felismerjük, mely ételek
tartalmaznak szénhidrátot. A gyorsan felszívódó szénhidrátokat érdemes
minimalizálni az étrendben, helyettük inkább lassú felszívódású
szénhidrátokat válasszunk, mint például a teljes kiőrlésű gabonák, zöldségek
vagy hüvelyesek. A második lépés a táplálkozási címkék olvasása az
élelmiszereken. Itt található információ arról, hány gramm szénhidrát
található egy adott termékben. Fontos figyelembe venni a tényleges adagot is,
hiszen ha többet eszünk egy adott ételből, akkor természetesen több
szén-hidrátot is fogyasztunk. Az összehasonlításnál hasznos lehet tudni, hogy
1 szén-hidrát 4 kalóriát tartalmaz. Tehát ha például egy adott termékben 20
gramm szén-hidráttal találkozunk, akkor az 80 kalória. Végül fontos még
figyelembe venni az egyes ételek glikémiás indexét is. Ez mutatja meg, hogy
az adott étel mennyire emeli meg gyorsan a vércukorszintet. Nagyon magas
GI-jű ételeket érdemes kerülni vagy csak kis mennyiségben fogyasztani.
Összességében tehát fontos a tudatos és felelős táplálkozás részeként
figyelni a szénhidrát bevitelre is. Egy kis odafigyeléssel könnyedén be
tudjuk építeni az egészséges étkezést a mindennapjainkba.