Sárga Szilva

  Cím: Sárga Szilva
– A nyár melegségének zamatát összegyűjtő gyümölcs A nyári hónapok egyik
legfontosabb adománya a természettől, a sárga szilva, igazi kincs a
gyümölcsök között. Ezen az időszakon keresztül, amikor a napsütötte napok
egymást követik, ez az édes és zamatos gyümölcs nem csak egészséges csemegét
jelent, de számos felhasználási lehetőséget is ad. A sárga szilva maga a
kalóriabomba: 100 grammjában mintegy 48 kalória található, ami elsősorban az
édes ízéért felelős cukortartalmának köszönhető. Emellett gazdag rostforrás
is, amely fontos szerepet játszik az egészséges emésztésben és hozzájárul
ahhoz is, hogy tovább érezzük magunkat telítve. Az A-, C- és K-vitaminban
gazdag gyümölcsben található még kalcium, vas és magnézium is. A sárga
szilvát nem csak a nyers fogyasztása miatt kedvelik annyira. Számos receptben
használják fel: lekvárként, süteményekben és salátákban is helyet kap. A házi
szilvalekvár pedig igazi csemege, amit télen-nyáron élvezhetünk. Egy szelet
frissen sült kenyérrel és egy kanál lekvárral a nyári napokat idézhetjük meg
a hideg hónapokban is. A sárga szilva nem csak ízletessége miatt kedvelt, de
számos jótékony egészségügyi hatása is van. Kutatások szerint a rendszeresen
szilvát fogyasztó emberek kisebb eséllyel szenvednek el szívbetegségeket,
mivel a gyümölcs segít csökkenteni a vér koleszterinszintjét. A benne
található antioxidánsok pedig segítenek a szervezetben található káros
szabadgyökök elleni harcban. Az is érdekes, hogy a sárga szilva magja is
felhasználható. Bár az emberi fogyasztásra nem alkalmas, de pálinkafőzéshez
ideális alapanyagot jelentenek. Szilvapálinkát így nem csak a gyümölcsből, de
annak magjából is készíthetünk. Összefoglalva tehát, a sárga szilva rendkívül
sokoldalú gyümölcs: tápanyagtartalma és egészségügyi előnyei mellett
édességgel tölti meg a nyarat, és finom lekvárjával, süteményeivel a hideg
hónapokban is melegen tartja a szívünket. Ha még nem t