Presszó Kávé Koffein

  Egy csésze presszó
kávé élvezete a nap bármely szakaszában igazi örömöt nyújthat, legyen szó egy
pihentető délutánról vagy a reggel indításáról. De vajon tisztában vagy-e
valójában a presszó kávéd koffeintartalmával? Ebben a blogbejegyzésben minden
érdekességet összeszedtem a témáról, amit tudnod kell. A presszó – amit
gyakran espresso-ként ismerünk – egy erős, aromás kávéital, amelyet nagy
nyomáson átforráztott őrölt kávébabból állítanak elő. Az elkészítési módszer
miatt igen koncentrált, és sokan úgy gondolják, hogy több koffeint tartalmaz
mint más kávéfélék. A valóságban azonban ez nem egészen így van. A presszó
kávéd valójában kevesebb koffeint tartalmaz, mint egy hagyományos filteres
vagy frissen főtt kávé – legalábbis ami az egységnyi mennyiségre vetített
koffeintartalmat illeti. Egy átlagos presszó adag (30 ml) általában 63 mg
koffeint tartalmaz, míg egy hagyományos főzős kávé (240 ml) akár 95 mg-ot is.
Azonban itt meg kell jegyezni, hogy a koffein koncentrációja a presszóban
magasabb. Ez azt jelenti, ha több presszó kávét iszol ugyanannyi idő alatt,
mint amennyi ideig egy hagyományos kávét szoktál, akkor végül több koffeint
viszel be a szervezetedbe. A presszó kávé koffeintartalma nem csak az elkészítési
módtól függ, hanem attól is, hogy milyen kávét használunk hozzá. A robuszta
fajtából készült kávé például több koffeint tartalmaz, mint az arabica fajta.
Végül érdemes megjegyezni, hogy bár a presszó íze intenzívebb és erősebb,
mint a hagyományos kávéé, ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy több koffeint
is tartalmaz. Az íz nem közvetlenül függ össze a koffeintartalommal. Az
aromákért és ízekért nagyrészt a pörkölési folyamat és az esetleges
adalékanyagok felelősek. Összefoglalva tehát: igen, a presszó erős ízű és
magasabb koncentrációjú koffeint tartalmaz milliliterenként, de egy átlagos
adagban valójában kevesebb van belőle, mint egy hagyományos főzős kávéban. Az
élmény azonban, amit egy jó presszó nyú