Pizzakő

  A futás az egyik
leghatékonyabb módja annak, hogy kalóriát égessünk és formába hozzuk
magunkat. Nemcsak segít megerősíteni az izmokat és növelni az állóképességet,
de még a stresszt is csökkenti, és javítja a hangulatot. Az alapvető lépés
az, hogy kiszámoljuk, mennyi kalóriát égetünk el futás közben. Ez függ a
testtömegünktől, a sebességtől és a futott távolságtól. Egy átlagosan edzett
felnőtt személy kb. 100 kalóriát éget el 1 mérföld futásával. Fontos figyelembe
venni azonban, hogy a kalóriaégetés nem csak futás közben történik. Az edzés
után is további kalóriák égnek el, mivel a testünk dolgozik az izmok
regenerálásával és a szervezet visszaállításával. Ha szeretnénk maximalizálni
a kalóriaégetést futás közben, fontos figyelni az intenzitásra és a megfelelő
távolságra. Például: ha gyorsabban futunk vagy emeljük a dombon való futás
mennyiségét, több kalóriát égethetünk el ugyanabban az időintervallumban. Ne
feledjük azonban, hogy a megfelelő táplálkozás is kulcsfontosságú a fogyáshoz
és az egészségesebb életmódhoz. Fontos olyan ételeket fogyasztani, amelyek
energiát adnak, de nem terhelik túl a szervezetet. Végül, ne feledkezzünk meg
a pihenésről sem! A rendszeres alvás és pihenés is hozzájárulhat az egészségesebb
életmódhoz és jobb eredmények eléréséhez futás közben. Ha ezeket az
alapelveket betartjuk, garantáltan hatékony lesz a futás kalóriaégető hatása!