Paleo Diéta Táblázat

  A Paleo Diétát,
vagy más néven a „Barlangi Ember Diétát” gyakran nevezik a
legegészségesebb étkezési módnak, mivel a genetikánkhoz leginkább passzoló
táplálkozási formát követi. A Paleo diéta táblázat pedig ezt az ősi étrendet
hivatott könnyen érthető és követhető formába önteni. Az alapötlet egyszerű:
vissza kell térnünk azokhoz az étkezési szokásokhoz, amelyeket a modern
feldolgozott élelmiszerek előtti időkben követtünk. Ez azt jelenti, hogy fogyasztunk
nagy mennyiségű magas minőségű húst, halat, zöldséget és gyümölcsöt, miközben
kerüljük a cukrot, a feldolgozott élelmiszereket és az alacsony minőségű
olajokat. A Paleo diéta táblázat segít abban, hogy áttekinthesse az
elfogyasztható és kerülendő élelmiszereket. Található benne egy lista a
különböző proteinforrásokról, mint például a marhahús, csirke, tojás és hal;
választékot kínálva pl. pulyka-, lazac- vagy tonhal-ból is. A zöldségek és
gyümölcsök listája szintén hosszú és változatos, beleértve az almát, banánt,
szőlőt, narancsot, brokkolit, spenótot, paradicsomot és még sok minden mást.
Megjelenik a táblázatban a magas minőségű zsírok listája is, mint például az
olívaolaj, kókuszolaj és az avokádó. A Paleo diéta kerüli a finomított
cukrokat és a feldolgozott élelmiszereket is. Ez azt jelenti, hogy el kell
kerülni az olyan ételeket, mint a sütemények, chipsek, cukros italok,
péksütemények és a gyorséttermi ételek. A Paleo diéta táblázat lehetővé teszi
számunkra, hogy könnyebben tartsuk be ezt a diétát. Segít abban hogy átlássuk
milyen ételeket fogyaszthatunk és melyeket kerüljünk el. A legfontosabb talán
mégis az, hogy figyeljünk oda testünk jelzéseire és igyekezzünk minél
változatosabban étkezni. Egy diéta soha nem lehet merev szabályokon alapuló
étkezési forma. Mindig legyen helye az egyedi igényeinknek és
preferenciáinknak is. Összefoglalva tehát a Paleo diéta alapvetően egyszerű:
kerüljük a finomított és feldolgozott élelmiszereket, fogyasszunk sok friss
zöldséget,