Oldalsó Nyaki Fájdalom

  Az oldalsó nyaki
fájdalom sokakat érintő probléma lehet, amely különböző okokra vezethető
vissza. Az állandó iroda mellett ülés, a helytelen testtartás, az egyoldalú
terhelés vagy akár stressz is hozzájárulhat ehhez a kellemetlen tünethez. Az
első lépés a fájdalom kezelése érdekében az okok feltárása és azok
megszüntetése. Fontos, hogy figyeljünk oda a testtartásunkra mind a
munkahelyen, mind otthon és próbáljunk meg elkerülni az egyoldalú terhelést.
Ha szükséges, kérjünk tanácsot egy fizioterapeutától vagy ortopéd
szakértőtől, hogy segítsenek megfelelő gyakorlatokkal és tanácsokkal. A nyaki
fájdalom kezelésében nagyon fontos lehet az aktív pihenés is. Ez azt jelenti,
hogy időnként pihentessük meg a nyakizmokat, de közben végezzünk könnyű
nyújtógyakorlatokat is. Fontos lehet az is, hogy rendszeresen mozogjunk és
erősítsük meg a nyak környékét. Ha a fájdalom tartósan fennáll és nem
enyhülnek a tünetek, mindenképpen forduljunk orvoshoz. Ő képes lesz további vizsgálatokat
elvégezni és szükség esetén kezelést felírni. Összességében tehát az oldalsó
nyaki fájdalom kezelése három lépésben összegezhető: az okok megszüntetése,
az aktív pihenés és mozgás, valamint szükség esetén orvosi segítség
igénybevétele. Ne hagyjuk figyelmen kívül ezt a problémát, hiszen ha időben
intézkedünk, könnyebben és gyorsabban megszabadulhatunk tőle.