A munka törvénykönyve betegszabadság
lehetőségét biztosítja a munkavállalók számára, amikor egészségügyi okok
miatt nem tudnak dolgozni. De vajon mely esetekben jogosult valaki
betegszabadságra? A Munka Törvénykönyve alapján a munkavállaló jogosult
betegszabadságra, ha orvosi igazolással tudja igazolni az alkalmatlanságát
munkavégzésre. A betegszabadság időtartama egy adott időszakban maximum 15
nap lehet, ezen időszak leteltével szükséges újabb orvosi igazolás bemutatása
a további távolmaradás jogosultságához. Fontos tudni, hogy a betegszabadság
időtartama alatt a munkáltató nem köteles a teljes bér kifizetésére, azonban
a Munka Törvénykönyve szerint a munkavállaló részére jár az egészségkárosodás
következtében bekövetkező jövedelemkiesés pótlása. Azaz a munkavállalónak jár
az általa el nem tudott végezni munka ellenértéke. A betegszabadság
igénybevételének pontos szabályai és feltételei az adott ország Munka
Törvénykönyvében foglaltak alapján változhatnak. Fontos tehát tájékozódni az
adott jogszabályokról, hogy tisztán lássuk, mikor és hogyan vehetünk igénybe
betegszabadságot. Összességében tehát megfelelő orvosi igazolás birtokában és
az adott törvényi előírásoknak megfelelően, minden munkavállalónak joga van
betegszabadságra, amennyiben egészségügyi okok miatt nem képes dolgozni. A
Munka Törvénykönyve biztosítja ezt a lehetőséget annak érdekében, hogy a
munkavállalók egészségük megőrzése érdekében szükséges pihenést és gyógyulást
vehessenek igénybe.