Mitralis Prolapsus

  A fartlek futás
egy olyan edzésforma, amely a hagyományos futás és az intervallum edzések
között helyezkedik el. A fartlek szó a svéd nyelvből ered, és azt jelenti,
hogy „játék a sebességgel”. Ez a módszer lehetővé teszi, hogy
változtassuk a tempót és az intenzitást a futás során, anélkül hogy egy előre
meghatározott struktúrához ragaszkodnánk. A fartlek futás lépésekre bontva:
1. Kezdd el az edzést melegítő futással, hogy felkészítsd az izmaidat a terhelésre.
Futkoss 5-10 percig könnyed tempóban. 2. Miután már bemelegedtél, kezd el
váltogatni a tempót. Gyorsíts fel néhány száz méteren keresztül, majd térj
vissza könnyedebb tempóra. 3. Ne aggódj a pontos távolságok vagy idők miatt,
egyszerűen hallgasd meg a testedet és változtass tempón, amikor úgy érzed,
hogy készen állsz rá. 4. Fontos, hogy figyelj az egyenletes légzésre és
tartsd fenn az optimális testtartást. Ne engedd, hogy az intenzív szakaszok
megterheljenek túlságosan. 5. Végül fejezd be az edzést egy lassabb tempójú
levezető futással, majd ne felejts el nyújtani az izmokat. A fartlek futás
segít fejleszteni a sebességet, az állóképességet és a középtávú
teljesítményt is. Emellett változatosabbá teszi az edzéseket és segít
elkerülni a monotóniát. Próbáld ki ezt a módszert a következő edzéseden és
tapasztald meg az előnyeit!