Mikrobiom Dieta

  A kalória deficit
olyan fogalom, amely sokak számára ismerős lehet, de nem mindenki tudja
pontosan, mit jelent és hogyan lehet hasznosítani a fogyás szempontjából. A
kalória deficit lényege egyszerűen annyi, hogy kevesebb kalóriát viszünk be a
szervezetünkbe, mint amennyit felhasználunk. Ennek eredményeként a testünk
kénytelen más energiatárolókból fedezni az energiaigényét, például a
zsírsejtekből. Hogyan érhetjük el a kalória deficitet? Első lépésben érdemes
figyelni az étrendünkre és csökkenteni azokat az ételeket, amelyek magas
kalóriatartalommal rendelkeznek. Fontos, hogy ne csak egyszerűen kevesebbet
együnk, hanem olyan ételeket válasszunk, amelyek laktatóak és tápanyagdúsak.
Emellett természetesen fontos a rendszeres testmozgás is, hiszen ezáltal
növelhetjük az energiafelhasználásunkat. A kalória deficittel való fogyásnak
azonban van egy határa is. Nem célszerű hosszú távon nagyon alacsony
kalóriabevitellel élni, mert ez károsíthatja az anyagcserénket és az
egészségünket is. Fontos tehát a megfelelő egyensúly fenntartása az étkezés
és a testmozgás között. Ha szeretnél fogyni vagy formálni a testedet, ne
feledd, hogy a kulcs a kalória deficitre való törekvésben rejlik.
Természetesen mindenki más igényekkel és célkitűzésekkel rendelkezik, ezért
érdemes egy szakemberrel konzultálni annak érdekében, hogy megfelelően
tervezett étrendet és mozgástervet kaphassunk. Hajrá!