Mandula Kalória

  Cím: A mandula
kalóriatartalma – egy dió, amely érdemes a diétádba A manduláról számtalan
pozitív tulajdonság jut az eszünkbe. Jellegzetes ízével és magas
tápanyagtartalmával a legnépszerűbb csemege- és főződiók közé tartozik. De
vajon mennyi kalória van egy maréknyi mandulában, és milyen hatása van
ezeknek a kalóriáknak az egészségünkre és a testsúlyunkra? Erre próbálunk
válaszolni ebben a blogbejegyzésben. Először is tudnivaló, hogy a mandula
nagyon magas kalóriatartalmú étel: körülbelül 100 gramm mandulában 575
kalória található. Ez első hallásra ijesztőnek tűnhet, hiszen ha diétázunk,
általában igyekszünk alacsony kalóriatartalmú ételeket fogyasztani. Azonban
nem szabad elfelejtenünk, hogy a mandula rendkívül tápláló, ami azt jelenti,
hogy kevesebb mennyiség is elég ahhoz, hogy jóllakottságérzetet nyújtson. A
mandula gazdag egészséges zsírokban – többségében egyszeresen telítetlen
zsírsavakban -, rostokban és fehérjékben, amelyek mind hozzájárulnak ahhoz,
hogy a mandula lassan emésztődjön és feldolgozódjon a szervezetünkben. Ez nem
csupán segíthet abban, hogy hosszabb ideig érezzük magunkat telítve, de a
vércukorszintünk stabilizálásában is szerepet játszik – mindez pedig segíthet
elkerülni az étkezések közötti nassolást. Ezen felül a mandula olyan
esszenciális tápanyagokat is tartalmaz, mint az E-vitamin, magnézium, kalcium
és vas, amelyek hozzájárulnak a szív- és csontegészséghez. Azonban fontos
megjegyeznünk, hogy annak ellenére, hogy a mandula sok jó tulajdonsággal
rendelkezik, ennek ellenére nagy kalóriatartalma miatt mértékkel kell
fogyasztani. Azt javasoljuk, hogy naponta maximum egy maréknyi (kb. 23 db)
mandulát fogyasszon el. Ez körülbelül 160 kalóriát jelent – így nyugodtan
beilleszthető még egy szigorúbb diétába is. Összegezve: a mandula nagyszerű
forrása lehet az egészséges zsíroknak és más tápanyagoknak, melyek elősegítik
az egészséget. Kalóriatartalmuk miatt azonban érdemes mértékkel fogyasztani
őket. Mindig emlékezzünk arra, hogy a leg