Kávé Koffeintartalma

  Cím: A Kávé
Koffeintartalma – Mit Jelent Ez a Számodra? Szeretném megosztani veled néhány
érdekes információt a kávé koffeintartalmáról. Amikor reggelente megiszod az
első csésze kávéd, valószínűleg nem gondolkodsz azon, hogy mennyi koffein is
van benne. De talán érdemes volna, hiszen a koffein bevitelnek hatása van a
szervezetedre és a napodra. Elsőként is, fontos tudni, hogy a koffein egy
természetes alkaloid, ami növényekben fordul elő, többek között a kávécseresznyében
és a tealevelben is. Stimuláló hatású, ami azt jelenti, hogy képes fokozni az
idegrendszer működését és segít felébreszteni reggelente. A kávé
koffeintartalma nagyban változhat fajtától és elkészítési módtól függően.
Átlagosan egy csésze feketekávé (kb. 240 ml) tartalmaz 95 mg koffeint.
Azonban ez az érték 30 mg és 200 mg között mozoghat. Az espresso például
koncentráltabb, tehát ugyanannyi térfogatban több koffeint tartalmaz mint a
hagyományos feketekávé. A különböző kávéfajták is eltérő mennyiségű koffeint
tartalmaznak. Az Arabica fajta, amely a leggyakoribb a kávézókban, kevesebb
koffeint tartalmaz, mint a Robusta. Tehát ha olyan kávét iszol, amelyik
Arabica és Robusta keveréke, az több koffeint fog tartalmazni. Érdemes
figyelembe venni azt is, hogy milyen hatása van a szervezetre a koffein
bevitelnek. A koffein serkenti az idegrendszert, ami segít ébernek és
koncentráltabbnak lenni. Azonban túlzott fogyasztása esetén kellemetlen
mellékhatásokat okozhat, mint a szívritmus zavarok, emésztési problémák vagy
alvászavarok. Az ajánlott napi koffeinbevitel felnőttek esetében maximum 400
mg naponta, ami nagyjából 4 csésze feketekávénak felel meg. Fontos azonban
megjegyezni, hogy más italok és ételek is tartalmaznak koffeint (pl. tea,
energiaitalok, étcsokoládé), ezért érdemes figyelni a teljes napi bevitelre.
Összefoglalva tehát mondhatjuk, hogy a kávéval bevitt koffein mennyisége
előnyös lehet számunkra, ha mértékkel fogyasztjuk. Azonban mindenkinél más a
toleranciaszintje, ezért