Kávé Kalória

  Címe: „Kávé
kalória: Mennyi energiát ad a napi koffeindózisunk?” A kávé a világ
egyik legnépszerűbb itala, amelyet milliók fogyasztanak nap mint nap, hogy
lendületbe hozzák a napjukat. De mennyi energia szükséges ahhoz, hogy a
kávénk megtöltse azokat a szükséges kalóriákat? Ebben a blogbejegyzésben
megvizsgáljuk, mennyi kalória van a különböző típusú kávéban és hogyan
változik ez az édesség vagy tej hozzáadásakor. Kezdjük az alapoknál: egy
csészényi fekete kávéban csupán 2 kalória található! Ezért is szeretik
annyian a diétázók. Nincs benne zsír, nincsenek benne szénhidrátok és
fehérjék sem – csak egy aprócska mennyiségű ásványi anyag és antioxidáns.
Azonban amint hozzákezdünk a különféle ízesítőszerek és krémek hozzáadásához,
a kalóriatartalom gyorsan emelkedni kezd. Például egy csésze cappuccino, ami
espressóból, forró tejből és tejhabból áll, már olyan 60-80 kalóriát
tartalmazhat. Egy latté, ami inkább tej alapú, még több kalóriát tartalmaz,
körülbelül 120-150 kalóriát csészénként. A legtöbb mocha (kávé tejcsokival és
tejjel) pedig akár 200 kalória felett is lehet. Ne feledkezzünk meg az
édességről sem. Egy evőkanál cukor hozzáadásával a kávédhoz további 48
kalóriát adhatsz hozzá. A szirupok – mint a vanília vagy a karamell – még
ennél is többet, körülbelül 100 kalóriát adhatnak egyetlen adaghoz! Végül, de
nem utolsósorban, a krémek és a tej is növelik a kalóriatartalmat. Egy
evőkanál félzsíros tejet hozzáadva 6 további kalóriát kapsz, míg egy
ugyanekkora adag habtejszín már 52 kalóriával dobja meg a számot. Összegezve:
bár az alap fekete kávé nagyon alacsony kalóriatartalommal rendelkezik, a
hozzáadott ízesítőszerek és krémek jelentős mértékben megnövelhetik a
végleges kalóriaszámot. Ha tehát figyelsz a kalóriabevitelre, érdemes
figyelembe venned ezeket a tényezőket is a kávézás során. Azonban ne
feledjük, hogy a kávé nem csak a kaló