Hipertrófiás Hegek

  A propriocepció az
izmok és ízületek érzékelését jelenti, vagyis a testünk képességét arra, hogy
tudatában legyünk testünk pozíciójának és mozgásának anélkül, hogy ránéznénk
vagy éreznénk valamit éppen mozgásban lévő testrészünkön. Ez a belső
érzékelési folyamat segít abban, hogy stabilan és hatékonyan tudjunk mozogni
anélkül, hogy folyamatosan figyelnünk kellene arra, hogy hol van éppen a
karunk vagy a lábunk. Az első lépés a propriocepció fejlesztésében az egyensúlyérzékelés.
Ez azt jelenti, hogy képesek legyünk megfelelően reagálni az
egyensúlyvesztésre, és visszanyerni az egyensúlyt anélkül, hogy elestünk
volna. Gyakorlatokkal, például labdákra állva vagy stabilizáló
izomcsoportokat erősítő gyakorlatokkal lehet fejleszteni ezt a készséget. A
második lépés az ízületek tartományának növelése. Fontos, hogy az ízületeink
teljes mozgástartományát kihasználjuk és fenntartsuk, mivel ez segít javítani
a propriocepciót. Rugalmasnak és feszesebbnek érezhetjük így a testünket. A
harmadik lépés a koordináció fejlesztése. Ez azt jelenti, hogy képesek
legyünk szinkronban mozgatni a testünk különböző részeit egymással. Például
egyensúlyozó labdákat dobálhatunk vagy koordinált mozdulatsorokat
végezhetünk. A propriocepció fejlesztése nem csak az edzetteknek fontos,
hanem mindenkinek ajánlott a mindennapi életminőség javítása érdekében.
Ezekkel az egyszerű gyakorlatokkal könnyen beilleszthetjük az edzéstervünkbe
és hamarosan észre fogjuk venni a javulást a testünk kontrolljában és
stabilitásában.Így jobban fogunk teljesíteni mind sportolás közben, mind
pedig hétköznapi tevékenységeink során.