Gap Diéta

  Cím: Felkészül a
Gap Diéta? Minden, amit tudnod kell! Bevezetés Egyre többen próbálkoznak
különféle étrendekkel és diétákkal, hogy egészségesebbek legyenek, karcsúbbak
vagy csak egyszerűen jobban érezzék magukat a bőrükben. Az egyik ilyen diéta,
ami mostanában nagy népszerűségnek örvend, a Gap Diéta. De mit is jelent
pontosan ez a kifejezés, és hogyan működik? Mi a Gap Diéta? A Gap Diéta nem
más, mint a GAPS (Gut and Psychology Syndrome) diéta rövidítése. A módszert
Dr. Natasha Campbell-McBride fejlesztette ki, aki szerint számos
pszichológiai és fiziológiai problémát okozhat az emésztőrendszer működési
zavara. A célja ennek az étrendnek az, hogy helyrehozza és regenerálja az
emésztőrendszert olyan ételekkel, melyek gazdagok probiotikumokban és
tápanyagokban. Ennek eredményeképp javulhat az egészségünk általános
állapota, beleértve a mentális jóllétet is. Hogyan működik? A Gap Diéta három
fázisból áll: bevezető étrend, teljes GAP étrend és végül kivezető fázis. Egy
tipikus Gap diéta 1,5-2 évig tart. 1. Bevezető étrend: Itt a hangsúly az
emésztőrendszer megnyugtatásán és az érzékeny bélrendszer támogatásán van. Ez
időszak alatt zöldséglevek, húslevesek, párolt zöldségek és fermentált ételek
alkotják az étrendet. 2. Teljes GAP étrend: Miután a szervezet alkalmazkodott
a bevezető étrendhez, itt már többféle élelmiszert be lehet vonni az
étrendbe, de továbbra is kerülni kell a finomított cukrokat és mesterséges
adalékanyagokat. 3. Kivezető fázis: Ebben a szakaszban lassan vissza lehet
vezetni a korábban kiiktatott élelmiszereket. Miért választják ezt a diétát?
A Gap diétát leggyakrabban azok választják, akiknek emésztési problémáik
vannak, mint például irritábilis bél szindróma, Crohn-betegség vagy cöliákia.
De olyan állapotok esetén is jótékony hatása lehet, mint az autizmus, ADHD
vagy depresszió. Összefoglalva Minden diéta, így a Gap Diéta is egyénileg
működhet. Nem mindenki számára jelent megoldást, és mielőtt bárki belevágna,
érdemes dietet