Fehérjét Edzés Előtt Vagy Után

  A fehérje fontos
szerepet játszik az edzés során, segítve a izomépítést és regenerálódást. De
sokan nem tudják, hogy mikor lenne a legideálisabb időpont a
fehérjebevitelre: edzés előtt vagy után. 1. Edzés előtt: Sokan úgy gondolják,
hogy edzés előtt kellene fehérjét fogyasztani, hogy energiát adjon az
edzéshez. Az igazság azonban az, hogy az edzés előtti fehérje nem feltétlenül
növeli az energia szintet, hiszen a fehérje emésztése időbe telik. 2. Edzés
után: Az edzés utáni fehérjebevitel sokkal fontosabb, mint az edzés előtti.
Az edzés során az izmok mikroszkópos sérüléseket szenvednek el, amelyeket a
fehérje segítségével lehet helyrehozni és erősíteni. Az edzés utáni 30-60
percben érdemes beiktatni egy fehérjesmoothie-t vagy egy fehérjeszeletet. 3.
Összegzés: A legideálisabb időpont a fehérjebevitelre az edzés utáni időszak,
amikor a szervezetünk leginkább fogékony az izomépítő tápanyagokra. Ne
aggódjunk túl az edzés előtti fehérjebevitel miatt, inkább koncentráljunk
arra, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű fehérjét juttassunk be a
szervezetünkbe az edzés után. Így biztosíthatjuk, hogy az izmaink hatékonyan
regenerálódjanak és erősödjenek.