Belga Sorok

  A gyaloglás egy
nagyszerű módja annak, hogy megmozgassuk testünket és kalóriákat égetünk.
Sokan nem is sejtik, hogy mennyi pozitív hatása van ennek a egyszerűnek tűnő
tevékenységnek. 1. A gyaloglás egy könnyen elérhető mozgásforma, amelyet
bárhol és bármikor végezhetünk. Nem szükséges hozzá speciális felszerelés
vagy edzőterembe járás, csak egy jó pár cipő és kényelmes ruházat. 2. Mivel a
gyaloglás egy alacsony intenzitású tevékenység, nagyon kevés terhelést jelent
az ízületekre és az izmokra, így ideális választás lehet azoknak is, akiknek
valamilyen sérülésük vagy betegségük van. 3. Egy átlagos tempóban végzett 30
perces gyaloglás akár 120-150 kalóriát is elégethetünk, attól függően, hogy
milyen intenzitással végezzük. 4. Ha szeretnénk több kalóriát elégetni, akkor
próbáljunk felgyorsítani a tempónkon vagy válasszunk olyan terepet, amely
dombosabb vagy nehezebb talajon való gyaloglást igényel. 5. Fontos azonban
figyelembe venni, hogy a kalóriaégetés mellett a gyaloglás számos más pozitív
hatással is jár. Segít csökkenteni a stresszt, javítja az állóképességet és
segíti a testsúly kontrollálását is. Tehát ne hagyjuk ki ezt az egyszerű és
hatékony mozgásformát az életünkből! Kezdjük el naponta legalább 30 percet
gyalogolni és hamarosan észre fogjuk venni a pozitív hatásait mind testileg,
mind lelkileg.