Autoimmun Diéta

  Cím: Az Autoimmun
Diéta: Az élelmiszer, mint a gyógyulás eszköze Az autoimmun betegségek során
a szervezet immunrendszere saját sejtjei ellen fordul. A reuma, lupus vagy
Hashimoto-thyreoiditis csak néhány a legismertebb autoimmun betegségek közül.
Az orvostudomány ma már egyre többet tud ezekről a betegségekről, de az okok
még mindig részben ismeretlenek. Egy dolog azonban biztos: a táplálkozás
nagyon fontos szerepet játszik ezek kezelésében. Az Autoimmun Diéta
lényegében olyan diétát takar, melynek célja megkönnyíteni és támogatni a
szervezet természetes gyógyulási folyamatát. Ezt úgy éri el, hogy kizár
certos ételeket és összetevőket, amik gyulladást okozhatnak a szervezetben,
így segítve csökkenteni az autoimmun választ. Ez nem egy
„fogyókúra”, hanem egy életmódváltás, melynek célja egészségesebbé
tenni a szervezetet belülről kifelé. 1. LÉPÉS: ÉLELMISZEREK KIZÁRÁSA A diéta
első fázisa általában egy szigorú kizárási szakasz, amelyben bizonyos ételeket
és összetevőket ki kell zárni az étrendből. Ide tartoznak például a
gabonafélék, hüvelyesek, tejtermékek, tojás, cukor, alkohol, koffein és
feldolgozott élelmiszerek. 2. LÉPÉS: TÁPLÁLÓ ÉTELEK BEVEZETÉSE Ezt követi a
tápláló ételek bevezetése. Az alapvetően egészséges ételek, mint a halak,
húsok, zöldségek, gyümölcsök és egészséges zsírok fontos részét képezik az
étrendnek. Ezek az ételek nem csak segítik a gyulladás csökkentését, hanem
támogatják a tápanyagok pótlását is. 3. LÉPÉS: „ÚJRA-BEVEZETÉS” A
harmadik szakaszban újra bevezethetünk bizonyos ételeket, hogy megnézzük,
hogyan reagál rájuk a szervezet. Ha bármelyik étel egyértelműen tüneteket
okoz, azt továbbra is el kell kerülni. Az Autoimmun Diéta nem könnyű –
megköveteli a kitartást és az odafigyelést. De sokan azt találják, hogy ez a
diéta jelentős mértékben javítja az életminőségüket, csökkenti a tüneteiket,
és segít megtartani az